Concert Ute Gremmel-Geuchen

Op 1 juni 2024 geeft klavecinist en organist Ute Gremmel-Geuchen op het IBACH orgel een concert met werken van Jan Albert van Eijken, Felix Mendelssohn Bartholdy en Robert Schumann.

Het is niet het eerste optreden van deze vrouw op het IBACH orgel. Eerder speelde zij hierop en maakte zij een cd opname in onze kerk. En wij bevinden ons wat dat betreft in een illuster rijtje. Zo speelde zij in de beroemde Sint-Bavokerk in Haarlem, de Nieuwe Kerk in Amsterdam, de Domkirche in Roskilde, de Duitse Kerk in Stockholm, de San Alessandro in Milaan en de kathedralen van Brussel en Straatsburg.

Zij heeft een uitgebreid en gevarieerd repertoire van de vroegste muziek tot werken uit de barok en romantiek. Ze is regelmatig te horen op radio- en cd-opnames en was betrokken bij de complete opname van Bachs orgelwerken (in 2012) op het Aeolus-label.

Haar opleiding in Duitsland, onder meer in Keulen aan de muziekuniversiteit, is aangevuld met studies aan het Sweelinck-conservatorium in Amsterdam bij Ewald Kooiman (orgel) en Ton Koopman (klavecimbel).

Zaterdag 1 juni om 16.00 uur hopen wij velen te mogen begroeten voor dit bijzondere concert.